Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2014

Ο ποιητής κι ο χορευτής



Είμαι ένας παρατηρητής
Κάθομαι πίσω απ' την κουρτίνα
Καταγράφω και
σου στέλνω σύντομες επιστολές
Δεν περιγράφω όσα ζω
-δεν ζω τίποτα πέρα απ' την κουρτίνα
και το γραφείο μου-
Περιγράφω όσα βλέπω
Χρησιμοποιώ το πρώτο πρόσωπο
για να νικήσω την απόσταση
Η περιγραφή θέλει ζωντάνια
και πειθώ
Ναι, γνωρίζω τι είναι έρωτας
είδα ερωτευμένους
Είναι κι εκείνο το αρχαίο
"έρως ανίκατε μάχαν"
του Σοφοκλή που διαφωτίζει
Ξέρω τι είναι αγάπη
Είδα τη θυσία
και χιλιάδες κύμβαλα αλαλάζοντα
Τώρα με πετάς στην πίστα
και μου ζητάς να χορέψω ζεϊμπέκικο
Άσε με να σου περιγράψω τα βήματα
Να σου πω γι' αγγέλους με σπασμένα
φτερά που το χόρεψαν
για πονεμένους και μεθυσμένους
που δόθηκαν στο ρυθμό του και μάτωσαν
Μη με βάζεις όμως να συρθώ κι εγώ
Δεν ξέρω τον τρόπο
Δεν έχω μέσα μου
την κίνηση
και νιώθω τόσο
μα τόσο ηττημένος

Αλέξανδρος Βαναργιώτης

Βαγενάς Νάσος, Ο ποιητής κι ο χορευτής. Μια εξέταση της ποιητικής και της ποίησης του Σεφέρη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου